quattro: Η τεχνολογία της Audi που εγγυάται ασφάλεια… επί τέσσερα!

Η λέξη quattro αποτελεί εδώ και τέσσερις δεκαετίες σχεδόν φυσική συνέχεια του ονόματος της Audi.
Audi

Η ύπαρξη τετρακίνησης σε ένα αυτοκίνητο δρόμου δεν είναι κάτι που μας ξενίζει σήμερα. Όμως τη δεκαετία του ’70 κανένας κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν πρόσφερε κάτι τέτοιο. Τότε, η κίνηση σε όλους τους τροχούς ήταν χαρακτηριστικό κάποιων στρατιωτικών οχημάτων, που τους επέτρεπε να κινηθούν σε συνθήκες ελάχιστης πρόσφυσης, εκτός δρόμου. Από αυτά εμπνεύστηκε μια ομάδα μηχανικών της Audi την εξέλιξη ενός αντίστοιχου συστήματος για αυτοκίνητο δρόμου, το χειμώνα του 1976.

Έτσι ξεκίνησαν όλα

Το σύστημα υλοποιήθηκε, εξελίχθηκε και το 1980 παρουσιάστηκε στο πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με μόνιμη τετρακίνηση: το Audi Quattro. Η επιτυχία αυτού του σπορ κουπέ ήταν τέτοια που, ενώ αρχικά είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό, η Audi αναγκάστηκε να το βγάλει σε μαζική παραγωγή για να καλύψει τη ζήτηση. Και η ζήτηση ήταν αρκετή για να μείνει στην παραγωγή έως το 1991. Σε αυτό το διάστημα το σύστημα τετρακίνησης quattro συνέχισε να εξελίσσεται, με σημαντικότερη αλλαγή τη μετάβαση, από το ελεύθερο κεντρικό διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος σε ένα ελεγχόμενο τύπου Torsen, το 1986. Εφαρμογή που επέτρεπε τη διαφορετική κατανομή δύναμης στους εμπρός και πίσω τροχούς.

Audi

Η απήχηση του συστήματος quattro ήταν εξαρχής τόσο μεγάλη και η αναγνώριση της αποτελεσματικότητάς του τόσο ευρεία, που από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Audi πήρε την απόφαση να προσφέρει τετρακίνητες εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα της. Έτσι, έκτοτε ακολούθησαν πάνω από 170 μοντέλα quattro, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αναγκών. Από σουπερμίνι μέχρι μεγάλα SUV και από μεσαία οικογενειακά μέχρι σούπερκαρ, όλα τα μεταγενέστερα μοντέλα της Audi προσφέρουν την ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά και τη μεγαλύτερη σιγουριά σε δύσκολες συνθήκες στην κατηγορία τους, χάρη στο σύστημα quattro.

Δεν είναι τυχαίο το ότι μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από... οκτώ εκατομμύρια τετρακίνητα Audi. Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια, οι εκδόσεις quattro καταλαμβάνουν σχεδόν το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρίας. 

Το quattro σήμερα
Η τετρακίνηση της Audi εξελίσσεται συνεχώς, εκμεταλλευόμενη την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Έτσι προφέρει ακόμα περισσότερη ασφάλεια και κορυφαία απόδοση σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Τη δεκαετία του 2000, η τοποθέτηση κεντρικού διαφορικού με κατανομή ροπής 40% στους εμπρός τροχούς και 60% στους πίσω, καθώς και ο έλεγχος της μετάδοσης από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μέσω του ηλεκτρονικού κλειδώματος των διαφορικών (EDL), ήταν ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Ακολούθησε το πίσω διαφορικό Sport differential, με λειτουργία torque vectoring, που χαρίζει ασύγκριτη πρόσφυση και κορυφαία δυναμική συμπεριφορά στα σπορ μοντέλα της Audi. Στα αυτοκίνητα με τον κινητήρα εγκάρσια, η τετρακίνηση με Haldex πέμπτης γενιάς συνδυάζει τη βέλτιστη πρόσφυση με την οικονομία στην καθημερινή χρήση.

Audi

Η οικονομία είναι ο στόχος και του νέου συστήματος τετρακίνησης quattro ultra που ήδη εξοπλίζει το νέο Audi Q5. Ελέγχοντας την ταχύτητα των τροχών 100 φορές το δευτερόλεπτο, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να προβλέπει τις συνθήκες που πρόκειται να αντιμετωπίσει το αυτοκίνητο. Έτσι ενεργοποιεί την τετρακίνηση ακαριαία, όταν χρειαστεί, ενώ στην καθημερινή χρήση απεμπλέκει εντελώς το πίσω διαφορικό, εξοικονομώντας έτσι 0,3 lt/100 km.

Τα SUV της Audi που συνδυάζουν τη δυναμική συμπεριφορά κάθε μοντέλου της, με την αυξημένη πρακτικότητα και τις ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου, είναι η ιδανική πλατφόρμα για την ανάδειξη κάθε εκδοχής του συστήματος quattro.

Ετικέτες