Πόσα χιλιοστά του δευτερολέπτου διαρκεί ένα crash-test;

Η Nissan μας βάζει στα παρασκήνια και θυσιάζοντας ένα Ariya μας δείχνει τον τρόπο με τον οποίο κάνει τα αυτοκίνητά της ασφαλέστερα.
nissan

1/1000ο του δευτερολέπτου. Είναι ο χρόνος που χρειάζεται ένα όχημα δοκιμής πρόσκρουσης της Nissan για να εκπληρώσει τον ρόλο του. Στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Atsugi της Ιαπωνίας, μια ομάδα μηχανικών εργάζεται ακούραστα για να διασφαλίσει ότι τα οχήματα της Nissan, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού SUV Ariya, διαθέτουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Η Nissan υποβάλλει κάθε όχημά της σε αυστηρά crash-test που περιλαμβάνουν μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις, καθώς και εκείνες που προσομοιώνουν ατυχήματα όταν οι πεζοί βρίσκονται στο δρόμο. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, μηχανικοί από την ομάδα αξιολόγησης παθητικής ασφάλειας της Nissan μετρούν τη δύναμη της πρόσκρουσης στο αμάξωμα και στα δομικά στοιχεία του οχήματος. Καθώς και τις επιπτώσεις της στον οδηγό και τους επιβάτες, μέσω δοκιμαστικών ανδρεικέλων διαφόρων μεγεθών και τύπων, εξοπλισμένα με πολλαπλούς αισθητήρες.

«Περισσότερα από 100 σημεία δεδομένων αξιολογούνται στο Ariya», δήλωσε ο Gen Tanabe της ομάδας αξιολόγησης παθητικής ασφάλειας. «Επειδή το επερχόμενο Ariya θα πωλείται σε πολλές αγορές, θα πραγματοποιήσουμε περισσότερες από 400 δοκιμές από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης, έως την κυκλοφορία του στην αγορά».

Το ότι πρόκειται για ένα EV σήμαινε ότι πολλές από τις διαδικασίες που χρησιμοποιήθηκαν για το Nissan LEAF υιοθετήθηκαν και για το Ariya, με αποτέλεσμα αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας από αυτά που απαιτούνται από τους κανονισμούς. Για παράδειγμα, επειδή η μπαταρία του Ariya είναι υψηλής τάσης, οι μηχανικοί ασφαλείας χρειάστηκε να διασφαλίσουν ότι θα διατηρήσει τη δομική της ακεραιότητα μετά από μια σύγκρουση χωρίς διαρροή των ηλεκτροδίων.

Λειτουργώντας ως βάση για την ανάπτυξη ασφαλέστερων αυτοκινήτων, η φιλοσοφία Safety Shield της Nissan περιλαμβάνει μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας για την υποστήριξη της ασφάλειας των επιβατών του οχήματος, σε διάφορα σενάρια. Ο γενικός στόχος είναι η αποτροπή συγκρούσεων όπου είναι δυνατόν και, σε περίπτωση αναπόφευκτων συγκρούσεων, ο μετριασμός των ζημιών και των τραυματισμών.