Ο ασφαλής τρόπος μεταφοράς τροχών μέσα σε επιβατικό όχημα

Η μεταφορά μη ασφαλισμένων τροχών μέσα σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο δεν είναι απλά επικίνδυνη πρακτική αλλά ίσως και να μην είναι σύμφωνη με τη νομοθεσία ορισμένων χωρών.
wheel

Σε αρκετές χώρες οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να χρησιμοποιούν χειμερινά ελαστικά σε περιόδους όπου οι δρόμοι καλύπτονται συχνά από χιόνι και πάγο, κάτι που καθιστά αναγκαία τη μεταφορά ελαστικών μέσα στο αυτοκίνητό τους. 

Στα οχήματα που ανήκουν σε μικρότερες κατηγορίες, η διαδικασία αυτή απαιτεί την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ώστε να χωρέσουν τα ελαστικά στο χώρο αποσκευών. Η μεταφορά ελαστικών με αυτό τον τρόπο κρύβει πολλούς κινδύνους για τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης ή απότομου φρεναρίσματος. Πιο συγκεκριμένα, όπως απεδείχθη από τις δοκιμές στο κέντρο τεχνολογίας της Allianz, οι πλάτες των καθισμάτων της πίσω σειράς υποχωρούν και τα ελαστικά κυλούν προς το εμπρός μέρος ακόμα και σε φρενάρισμα μικρής έκτασης. Εκτός από το ότι αποσπά την προσοχή  του οδηγού, αυτό αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού.

Η μεταφορά μη ασφαλισμένων τροχών μέσα σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο δεν είναι απλά επικίνδυνη πρακτική αλλά ίσως και να μην είναι σύμφωνη με τη νομοθεσία ορισμένων χωρών. Τουλάχιστον για τη δική σας ασφάλεια, οι αποσκευές οποιασδήποτε μορφής πρέπει να τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην γλιστράνε, κυλάνε ή πέφτουν ακόμα και σε συνθήκες φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης. 

Συνοψίζοντας, σύμφωνα με την Allianz αυτά είναι τα προτεινόμενα βήματα για την ασφαλή μεταφορά τροχών σε επιβατικά οχήματα:
•    Είτε θα τοποθετήσετε τους τροχούς οριζόντια στο χώρο αποσκευών και θα τους δέσετε έναν έναν, είτε θα τους τοποθετήσετε όρθιους τον ένα δίπλα στον άλλο και τους δέσετε όλους μαζί περνώντας τις ζώνες συγκράτησης από τις ειδικές υποδοχές του οχήματος και από το κέντρο των ζαντών.
•    Η ασφάλιση των τροχών πρέπει να γίνει με τις κατάλληλες ζώνες συγκράτησης οι οποίες θα έχουν το σύμβολο GS, δεν θα έχουν φθαρεί και θα προσφέρουν αρκετή δύναμη συγκράτησης.
•    Η μέγιστη δύναμη συγκράτησης των ζωνών αναφέρεται σε κλίμακα daN (decanewton). Ένας χρήσιμος κανόνας ασφαλείας είναι πως η τιμή του daN θα πρέπει να είναι 25 φορές μεγαλύτερη από το βάρος του μεταφερόμενου τροχού σε kg. Ένα παράδειγμα σε περίπτωση μεταφοράς 4 ελαστικών: Ανάλογα με τη διάσταση της ζάντας και του ελαστικού, ένας τροχός αυτοκινήτου ζυγίζει μεταξύ 15-25 kg, άρα η μέγιστη δύναμη συγκράτησης της ζώνης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1500 daN (= 4 x 15 x 25).
•    Μονοί τροχοί μπορούν επίσης να αποθηκευτούν στο χώρο για τα πόδια του επιβάτη πίσω από τον συνοδηγό σε περίπτωση που το κάθισμα του συνοδηγού παραμείνει άδειο.
•    Σε περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλισμένες ζώνες ασφαλείας στα κενά πίσω καθίσματα σταθεροποιούν τις πλάτες τους κρατώντας τους τροχούς στον χώρο αποσκευών.
Αν ακολουθήσετε αυτούς τους κανόνες, τότε είναι σίγουρο πως οι τροχοί δεν θα τραυματίσουν τους επιβάτες και στην περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης.

[Πηγή: Allianz]